IG Cycling: η δύναμη της Ελληνικής ναυτιλίας συναντάει το πάθος για ποδηλασία


Ο ιδρυτής και επικεφαλής της IG Cycling, κ. Δημήτρης Νικολάκης αποκλειστικά στο The Cycling Journal

|

27 Φεβρουαρίου 2025

Ο Δημήτρης Νικολάκης είναι ο εμπνευστής και ιθύνων νους της IG Cycling, της εταιρίας η οποία έκανε θεαματική είσοδο στη διοργάνωση ποδηλατικών αγώνων τον περασμένο Ιούνιο, με το Thermo2024, ενώ φέτος ετοιμάζει το Vytina-Libovisi Charity Cycling Race, το οποίο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 24 Μαΐου.

Ταυτόχρονα, είναι Manager of Commercial Operations στο ναυτιλιακό όμιλο Interunity Group και ζει και εργάζεται στη Γερμανία, όπου η εταιρία διατηρεί γραφεία.

Εκεί, στο γραφείο του στη Βρέμη, βρισκόταν για τη συζήτηση την οποία είχαμε πριν λίγες ημέρες μέσω video call, με φόντο δύο έργα του Γερμανού εικαστικού Ernst Matzke, σχεδιαστή μεταξύ άλλων και του λογοτύπου της IG Cycling.

IG Cycling – Vitina2025 Camp, Βυτίνα, 7/12/2024. © 2024 Nassos Triantafyllou / www.cyclingphotos.gr

Η επαφή του Δημήτρη με την ποδηλασία ξεκίνησε το 1992, όταν σε ηλικία 24 ετών αγόρασε το πρώτο του ποδήλατο, προκειμένου να μετακινείται με αυτό στο γραφείο του, όταν ζούσε ακόμα στην Ελλάδα.

Καταρχήν δεν είχα καν δικό μου αυτοκίνητο ακόμα, και κατά δεύτερον, δεν ήθελα να χρησιμοποιώ αυτοκίνητο για αυτή τη μετακίνηση, οπότε αποφάσισα να αγοράσω ένα mountain bike. Τότε ήταν η εποχή που γνώρισα το Σπύρο Κούκο, το Στάθη Στασινόπουλο, το Φρειδερίκο Φιλιππούση, το Γιώργο Λεβαντή και όλους αυτούς που ήταν ήδη στο χώρο, με τους οποίους ξεκίνησα να συμμετέχω και σε αγώνες, παίρνοντας μέρος στο Πανελλήνιο Κύπελλο ΜΤΒ από το 1992 μέχρι το 1997.

Ήμουν ένας μέτριος ποδηλάτης, τερματίζοντας συνήθως στη μέση της κατάταξης στους αγώνες που συμμετείχα, αλλά δεν με απασχολούσε τόσο το αποτέλεσμα. Αγαπούσα πάρα πολύ την ποδηλασία, όπως και τα ταξίδια, και αυτοί ήταν οι κύριοι λόγοι που έτρεχα στους αγώνες, οι οποίοι γίνονταν σε όλη την Ελλάδα. Σπάρτη, Νάουσα, Λιτόχωρο, Τρίκαλα, Χαλκίδα, γίνονταν αγώνες παντού, οπότε για μένα αυτό ήταν μια πολύ ωραία αφορμή για να ταξιδεύω. Η αγάπη για τα ταξίδια άλλωστε είναι και ένας από τους λόγους που κάνω αγώνες τώρα.

Το 1996 γνωρίζω τον Παναγιώτη Παπαδόπουλο, πολύ καλό αθλητή της πίστας τότε, και εγγράφομαι στον Πανερυθραϊκό, βγάζοντας για πρώτη φορά δελτίο, ενώ τα προηγούμενα χρόνια έτρεχα στην κατηγορία των «Ανεξάρτητων». Ταυτόχρονα γνωρίζω και την ποδηλασία δρόμου. Από τότε με κέρδισε η «κούρσα» και σταμάτησα εντελώς το MTB!

Μάλλον περνώντας τα χρόνια, συνειδητοποιείς ότι δεν έχεις πια την ίδια «αγριάδα» και ανεμελιά που απαιτεί η ορεινή ποδηλασία, ούτε είσαι διατεθειμένος να πάρεις τα ίδια ρίσκα, οπότε μεγαλώνοντας το ευχαριστιέσαι όλο και λιγότερο».

IG Cycling – Vitina2025 Camp, Βυτίνα, 6/10/2024. © 2024 Nassos Triantafyllou / www.cyclingphotos.gr

Ο Δημήτρης έμεινε μέχρι το 2015 στην Ελλάδα, κάνοντας συστηματικά ποδήλατο, αλλά χωρίς να παίρνει πλέον μέρος σε αγώνες. Το 2015 έρχεται η μεγάλη αλλαγή με τη μετεγκατάσταση στη Γερμανία και τη Βρέμη, όπου ζει μέχρι σήμερα.

Φεύγοντας από την Ελλάδα και πηγαίνοντας στη Βρέμη, άλλαξε η ζωή μου σε όλα τα επίπεδα, αλλά ειδικά σε ό,τι αφορά την ποδηλασία, η αλλαγή ήταν τεράστια. Η Βρέμη είναι η τρίτη πιο φιλική πόλη για το ποδήλατο στην Ευρώπη, μετά το Άμστερνταμ και την Κοπεγχάγη, με ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων που αγγίζει τα 1000χλμ. Μπορείς να πας κυριολεκτικά παντού με το ποδήλατο!

Ερχόμενος λοιπόν στη Γερμανία, άρχισα να παρακολουθώ αγώνες cyclocross, όχι μόνο εδώ, αλλά και στο Βέλγιο και στην Ολλανδία. Και τότε μου μπήκε το μικρόβιο, γιατί πολλά χρόνια το ήθελα, να διοργανώσω αγώνες ποδηλασίας. Είχα βέβαια μία πολύ μικρή εμπειρία, καθώς από το 2011 μέχρι το 2015, διοργάνωνα όλα τα outdoor events της ναυτιλιακής εταιρίας στην οποία εργάζομαι, και τα οποία είχαν να κάνουν με ποδηλασία, ορειβασία και περπάτημα.

Το 2015 είχα κάποιες συζητήσεις με έναν φίλο στην Ελλάδα, με τη σκέψη μίας διοργάνωσης για τη ναυτιλία, η οποία στη χώρα μας είναι αλήθεια ότι δεν έχει μεγάλη σχέση με την ποδηλασία, αλλά και με τον αθλητισμό γενικότερα. Ο αθλητισμός δεν ήταν μέσα στη ζωή της ελληνικής ναυτιλίας, σε αντίθεση με το εξωτερικό. Η προσπάθεια εκείνη απέτυχε παταγωδώς, δεν εμφανίστηκαν παρά 7-8 ενδιαφερόμενοι να πάρουν μέρος, οπότε το πρότζεκτ εγκαταλείφθηκε».

Με τη βάση του στη Γερμανία πλέον, στο γεωγραφικό επίκεντρο της παγκόσμιας ποδηλατικής σκηνής, ο Δημήτρης αρχίζει να συμμετέχει σε σειρά events τόσο εκεί, όσο και σε γειτονικές χώρες, στο Βέλγιο, στην Ολλανδία, στην Ελβετία, στη Δανία, στην Ιταλία: Amstel Gold Race Sportive, Chasing Cancellara, We Ride Flanders, L’ Etape Denmark, GFNY Germany, GF Stelvio Santini κλπ. Μέσα από αυτούς τους αγώνες άλλωστε ήρθε και η προσωπική γνωριμία με τον ίδιο το Fabian Cancellara, ο οποίος υπογράφει τα jerseys των νικητών των διοργανώσεων της IG Cycling.

Thermo2024 by IG Cycling, Thermo, Aitoloakarnania, 1/6/2024. © 2024 Nassos Triantafyllou / www.cyclingphotos.gr

Και ερχόμαστε στο σήμερα. Ή μάλλον, στο τέλος του 2023, λίγους μήνες πριν τον αγώνα του Θέρμου. Ήταν τότε που ο Σπύρος Κούκος επικοινώνησε μαζί μου, λέγοντάς μου ότι υπάρχει μία παρέα 15-20 ατόμων, που σχεδιάζει μία «ποδηλατική εκδρομή» στο Θέρμο και αναζητά φωτογράφο ποδηλασίας, φέρνοντάς με σε επαφή με τον Δημήτρη για πρώτη φορά.

Πράγματι, το Θέρμο έτσι ξεκίνησε! Ήθελα να κάνω κάτι για φίλους, και ξεκινήσαμε με τον Σπύρο από τον Αύγουστο του 2023 να φτιάχνουμε τις διαδρομές και να κάνουμε κάποιες επαφές, αλλά επρόκειτο για κάτι πολύ μαζεμένο, για πολύ κλειστό κύκλο. Έχοντας την αποκαρδιωτική εμπειρία της προσπάθειας του 2015, είχα πει στο Σπύρο, ο οποίος ήταν πολύ ενθουσιασμένος με την ιδέα, ότι περιμένω 15-20 άτομα το πολύ. Αν καταφέρναμε να έχουμε 30, θα ήμουν ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος του κόσμου!

Ο καταλύτης για να αλλάξει μορφή το event του Θέρμου, ήταν η γνωριμία του Γιώργη Μάγκου (Co-Principal at Interunity Group) με τον Γιάννη Παπανικολάου, ο οποίος ήταν ήδη προπονητής μου. Ο Γιώργης, βλέποντάς με να πηγαίνω σε όλους αυτούς τους αγώνες, άρχισε να δείχνει ενδιαφέρον. Αφού γνώρισε το Γιάννη και ξεκίνησε προπονήσεις μαζί του, ενθουσιάστηκε αμέσως με την ποδηλασία και «κόλλησε»!

Τότε λοιπόν με ρώτησε πώς θα μου φαινόταν να ξαναδοκιμάσουμε να κάνουμε ένα ποδηλατικό event. Του απάντησα ότι στο μεγαλύτερο κομμάτι του το είχα ήδη έτοιμο! Και ξεκινήσαμε να αναζητούμε σπόνσορες.

Όμως το ενδιαφέρον – και η χρηματοδότηση – του Γιώργη άλλαζαν τα δεδομένα. Πλέον ο στόχος ήταν να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για τον αγώνα!

Έχοντας συμμετάσχει όλα αυτά τα χρόνια σε δεκάδες αγώνες σε όλη την Ευρώπη, ήξερα τι είναι αυτά που μου αρέσουν σαν αθλητής, σαν συμμετέχων, τα κατέγραφα στο μυαλό μου και ήθελα οι αγώνες μας να τα έχουν όλα.

Μου αρέσει η ζεστασιά του Cancellara, όταν έρχεται και μιλάει με όλο τον κόσμο. Όταν κάνεις την απόσταση των 200χλμ, και δεν πηγαίνει εκείνος μπροστά, αλλά ξεκινάει τελευταίος, και πάει και κάνει ποδήλατο με όλους και τους μιλάει. Μου αρέσει η μουσική, μου αρέσουν τα χωριά, ο κόσμος. Μου αρέσουν οι σταθμοί τροφοδοσίας για παράδειγμα, που έχουν πολλά πράγματα για τους αθλητές. Κοιτάω αν δίνουν καλό jersey ή όχι, και τι περιλαμβάνει το πακέτο συμμετοχής. Πώς είναι στημένη η expo, πώς είναι οι «σκούπες», πώς είναι τα logistics, πώς είναι η ανταπόκριση σε περίπτωση ατυχήματος.

Και πρέπει να σου πω, ότι εκτός από το θέμα των ασθενοφόρων που γενικώς η Ελλάδα πάσχει, η διοργάνωσή μας δεν υστερεί σε τίποτα από τον καλύτερο αγώνα που γίνεται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. Γιατί ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε έναν αγώνα, αλλά αυτός ο αγώνας να προσφέρει την υψηλότερη ποιότητα και στην παραμικρή λεπτομέρεια.

Όλα τα προϊόντα που είχαμε αγορασμένα στο Θέρμο ήταν βιολογικά. Στους σταθμούς ανεφοδιασμού, οι μπανάνες βιολογικές, οι χυμοί βιολογικοί. Ακόμα και η τσάντα που βγάλαμε ήταν από 100% βαμβάκι, δεν θέλαμε να έχει μέσα πλαστικό. Δηλαδή δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση στην ποιότητα.

Έχω συμμετάσχει σε αγώνα στη Γερμανία και το μετάλλιο ήταν ευτελές. Και σκέφτηκα ότι δεν υπάρχει περίπτωση να κάνω αγώνα και να είναι το μετάλλιο ευτελές. Ή σε άλλο αγώνα, στον τερματισμό, η διοργάνωση πρόσφερε μπύρες. Αλλά οι μπύρες, 11 ώρες μετά την εκκίνηση, ήταν ζεστές. Ε, δεν υπάρχει περίπτωση να προσφέρουμε ζεστή μπύρα στον αγώνα μας!

Όλες αυτές τις λεπτομέρειες για να τις διαπιστώσεις, πρέπει να τρέχεις ο ίδιος αγώνες. Με ρωτούσαν πέρυσι, είναι δυνατόν να είσαι διοργανωτής και να τρέχεις στον αγώνα; Μα τους αγώνες πρωτίστως τους κάνω για να τρέχω ο ίδιος! Είναι πολύ σημαντικό γιατί μου αρέσει να τρέχω με τους άλλους και να νιώθω τον παλμό.

Thermo2024 by IG Cycling, Thermo, Aitoloakarnania, 1/6/2024. © 2024 Nassos Triantafyllou / www.cyclingphotos.gr
Thermo2024 by IG Cycling, Thermo, Aitoloakarnania, 1/6/2024. © 2024 Nassos Triantafyllou / www.cyclingphotos.gr
Thermo2024 by IG Cycling, Thermo, Aitoloakarnania, 1/6/2024. © 2024 Nassos Triantafyllou / www.cyclingphotos.gr

Στο Θέρμο είναι γεγονός ότι εισπράξαμε τα καλύτερα σχόλια. Οι αθλητές, Έλληνες και ξένοι, ενθουσιάστηκαν. Αξίζει να αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Ένας Νορβηγός, ο Ρόμπερτ, ο οποίος είναι αθλητικός διευθυντής στον Gard, αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο ασφαλιστικό οργανισμό της ναυτιλίας στον κόσμο, ήρθε στο Θέρμο και έτρεξε μαζί με άλλους 4-5 από την εταιρία του. Μου είπε λοιπόν: «Αν με καλούσες σε ένα κοκτέιλ πάρτυ στα Ποσειδώνια, σε άλλο ένα κοκτέιλ πάρτυ από τα 30 που με έχουν προσκαλέσει, δεν θα ερχόμουν. Επειδή όμως με κάλεσες να κάνω ποδήλατο στην Ελλάδα, σε μία τόσο δύσκολη διαδρομή, γι’ αυτό ήρθα. Και ήταν ό,τι καλύτερο έχω τρέξει στη ζωή μου!»

Όταν λοιπόν το λέει αυτό ένας άνθρωπος ο οποίος εδώ και 15 χρόνια γυρνάει όλο τον κόσμο, συμμετέχοντας αλλά και διοργανώνοντας αγώνες ποδηλασίας, τότε αυτό είναι πολύ σημαντικό. Και θα ξαναέρθει φέτος στην Ελλάδα ο Ρόμπερτ, ήδη γράφτηκε μαζί με την ομάδα του στον αγώνα της Βυτίνας.

Παρά το ενθουσιώδες feedback απ’ όλους όμως, εγώ γύρισα πίσω με 3 σελίδες παρατηρήσεις! Πολλές από τις οποίες, μόνο τρέχοντας τον αγώνα θα μπορούσα να έχω διαπιστώσει. Διαπίστωσα για παράδειγμα ότι δεν είχαμε παγάκια στα feed zones και το νερό μετά από λίγη ώρα είχε ζεσταθεί, γιατί στο Θέρμο την ημέρα του αγώνα είχε 35°C. Ή σε κάποιους σταθμούς δεν είχε αρκετές τέντες και κάποιοι εθελοντές ήταν εκτεθειμένοι στον ήλιο. Αυτά και άλλα, φέτος τα έχουμε προβλέψει και στη Βυτίνα θα είναι λυμένα.

Όπως καταλαβαίνεις, ξεκινήσαμε να οργανώσουμε μία βόλτα 15-20 ανθρώπων και φτάσαμε να κάνουμε έναν αγώνα με τις υψηλότερες προδιαγραφές, συγκρινόμενο με ό,τι καλύτερο υπάρχει αυτή τη στιγμή στην ευρωπαϊκή ερασιτεχνική/touring ποδηλασία».

Δεν ήταν όμως μόνο οι παροχές και η διοργάνωση σε κορυφαίο επίπεδο στο Thermo2024, τον πρώτο αγώνα της IG Cycling. Στο ίδιο υψηλό επίπεδο ήταν και η υποδοχή και η φιλοξενία από την τοπική κοινωνία, εντυπωσιάζοντας ειδικά τους ξένους επισκέπτες.

Πρέπει να σου πω ότι στην αρχή υπήρχαν κάποιες επιφυλάξεις από την τοπική κοινωνία. Υπήρχαν άνθρωποι που μέχρι και μία εβδομάδα πριν τον αγώνα, δεν είχαν καταλάβει τι θα γινόταν. Όταν όμως άρχισαν να φτάνει ο εξοπλισμός του αγώνα και να στήνεται το event, τότε ξαφνικά αντιλήφθηκαν τι θα κάναμε στο Θέρμο.

Ο Δήμαρχος, κ. Σπύρος Κωνσταντάρας, ήταν υπέροχος από την πρώτη στιγμή, και, τόσο ο ίδιος, όσο και η συνεργάτιδά του, η κα Γεωργία Γραμματίκα, μας βοήθησαν πάρα πολύ. Πολύ σπουδαία βοήθεια από το Γιώργο και το Λευτέρη Ντρέλλια, της ΛΕΜΑΘ, το Νώντα Λαμπρακόπουλο από το Αγρίνιο, οι οποίοι επίσης συνέβαλαν σημαντικά στο event. Αλλά και όλοι οι κάτοικοι, από τις ταβέρνες, από τα καφέ, από παντού.

Για να γίνει κατανοητό πόσο αγκαλιάστηκε η διοργάνωση από τους ντόπιους θα σου πω το εξής: είχαμε προβλέψει και μισθώσει δύο αυτοκίνητα προκειμένου να μεταφέρουν δωρεάν τον κόσμο από τα ξενοδοχεία στο Θέρμο. Όμως κάποια στιγμή δεν προλάβαιναν. Και οι τοπικοί οδηγοί ταξί προσφέρονταν, από μόνοι τους, χωρίς καμία προηγούμενη συνεννόηση, να πηγαινοφέρνουν τον κόσμο δωρεάν! Ή έτρωγε ο κόσμος στις ταβέρνες και τα μισά ήταν κερασμένα! Ήταν τρομερό, δεν το έχουμε ξαναδεί αυτό! Τους ευχαριστούμε όλους πολύ».

Thermo2024 by IG Cycling, Thermo, Aitoloakarnania, 1/6/2024. © 2024 Nassos Triantafyllou / www.cyclingphotos.gr
Thermo2024 by IG Cycling, Thermo, Aitoloakarnania, 1/6/2024. © 2024 Nassos Triantafyllou / www.cyclingphotos.gr
Thermo2024 by IG Cycling, Thermo, Aitoloakarnania, 1/6/2024. © 2024 Nassos Triantafyllou / www.cyclingphotos.gr

Αμέσως μετά την κατά κοινή ομολογία ένθερμη υποδοχή του Thermo2024, ο Δημήτρης μαζί με τον Γιάννη Παπανικολάου έβαλαν μπροστά το επόμενο event της IG Cycling, σε νέα περιοχή, με νέες διαδρομές και νέες προκλήσεις.

Στη Βυτίνα και στις γύρω περιοχές έχω κάνει πολλές φορές ποδήλατο, μια και είναι η γιαγιά μου από εκεί. Ήθελα λοιπόν να τιμήσω την περιοχή, και επιπλέον το Μαίναλο προσφέρει πανέμορφες διαδρομές, κάτι που είναι το σημαντικότερο κριτήριο για εμάς ώστε να διαλέξουμε μια τοποθεσία, ανεξάρτητα από το πόσο κοντά ή όχι είναι στην Αθήνα. Οπότε αποφασίσαμε να κάνουμε εκεί τον επόμενο αγώνα μας.

Ο Γιάννης έμεινε για μία εβδομάδα στη Βυτίνα τον Αύγουστο, «οργώνοντας» την περιοχή, και κατέληξε σε δύο πολύ όμορφες διαδρομές, 80 και 150 χλμ, μέσα στο δάσος. Δεν είναι τόσο δύσκολες όσο εκείνες του Θέρμου, όπου το τοπίο ήταν αρκετά διαφορετικό, αλλά επίσης πανέμορφο, όμως εξακολουθούν να έχουν ένα βαθμό δυσκολίας, με 3200μ υψομετρικά στη μεγάλη διαδρομή. Κατά διαστήματα υπάρχουν κλίσεις 12-13%, αλλά δεν υπάρχουν παρατεταμένες αναβάσεις. Δε χρειάζεται δηλαδή να είναι ανηφορίστας κάποιος για να ολοκληρώσει τον αγώνα. Νομίζω ότι είναι μια σχετικά γρήγορη διαδρομή».

Πόσο σημαντικός όμως είναι ο βαθμός δυσκολίας για τους ξένους που σκέφτονται να ταξιδέψουν σε μία άλλη χώρα ώστε να συμμετάσχουν σε έναν ποδηλατικό αγώνα;

Για τους ξένους είναι πολύ σημαντικός παράγοντας. Αναζητούν δύσκολα events προκειμένου να έχουν πραγματικό κίνητρο. Το βλέπω και από μένα. Πηγαίνω κάθε χρόνο στην Ελβετία και συμμετέχω στο Chasing Cancellara. Αν δεν ήταν τόσο δύσκολο, ποιος ο λόγος να δώσω 250€ για την εγγραφή και πόσα ακόμα για το ταξίδι, να ρίξω τόσο ιδρώτα το χειμώνα για προπόνηση, αν ήταν να πάω για να κάνω 1000μ υψομετρικά; Όσο πιο δύσκολο είναι λοιπόν, τόσο πιο ανταποδοτικό είναι μέσα σου, το νιώθεις πιο ωραία και το ευχαριστιέσαι. Νομίζω ότι όλοι οι ξένοι το αναζητούν αυτό.

Θα πάμε σε λίγες εβδομάδες στο We Ride Flanders στο Βέλγιο, με ένα γκρουπ περίπου 80 ανθρώπων της ναυτιλίας, πολλοί από τους οποίους θα έρθουν και στη Βυτίνα. Εκεί υπάρχουν επιλογές για 80, 130, 160 και 230 χλμ. Ε, κανείς δεν θα κάνει κάτω από 160 χλμ. Δεν το καταδέχονται καν, να ταξιδέψουν 5 ημέρες για να κάνουν 80 και 130χλμ. Ποιο το νόημα; Να κάνω 3 ώρες ποδήλατο; Το κάνω και γύρω από το σπίτι μου. Θα διαλέξουν τις μεγάλες διαδρομές, να πάνε εκεί και να «λιώσουν»! Και στη Βυτίνα, αν μπορούσα να βρω διαδρομή με 200χλμ και 5000μ υψομετρικά, θα το έκανα!

Υπάρχουν και άλλα θέματα βέβαια που πρέπει να λυθούν για τόσο μεγάλες αποστάσεις. Είναι πιο δύσκολα τα logistics. Το να κάνεις έναν αγώνα με τόσα υψομετρικά, σημαίνει ότι ο ποδηλάτης θα είναι περισσότερες ώρες στο δρόμο. Περισσότερες ώρες για τον ποδηλάτη, σημαίνει περισσότερες ώρες για τα αυτοκίνητα, περισσότερους εθελοντές, περισσότερο ρίσκο. Δεν είναι απλό το θέμα, και πάντα όλα αυτά πρέπει να έχουν ως πρώτο μέλημα την ασφάλεια. Αν μπορώ να προσφέρω στον αθλητή ασφάλεια να είναι για 12 ώρες στο δρόμο, θα το κάνω.

Στη Ζυρίχη για παράδειγμα, ο αγώνας ξεκινάει στις 2 τα ξημερώματα. Όμως ο δρόμος είναι γεμάτος αστυνομία. Το οδόστρωμα δεν έχει ούτε μία κακοτεχνία. Ξέρεις ότι δεν θα περάσει κανείς με κόκκινο το φανάρι (γιατί ούτως ή άλλως οι δρόμοι είναι ανοιχτοί στην κυκλοφορία, δεν κλείνουν για τον αγώνα). Ξέρεις ότι η αστυνομία είναι εκεί, ότι οι εθελοντές δουλεύουν, ότι όλα λειτουργούν όπως πρέπει.

Έτσι λοιπόν, δε σε απασχολεί τίποτα, απλά κάνεις ποδήλατο, ακόμα και τη νύχτα, και απολαμβάνεις τον αγώνα όπως πρέπει. Τα ίδια και στη Δανία, ανοιχτοί δρόμοι, και σε αγώνα 160χλμ, δεν ένιωσα κίνδυνο ούτε μία στιγμή. Αν λοιπόν μπορέσουμε κάποια στιγμή να εξασφαλίσουμε αυτές τις συνθήκες που θέλουμε και εδώ, τότε θα κάνουμε ακόμα πιο δύσκολο τον αγώνα».

IG Cycling – Vitina2025 Camp, Βυτίνα, 7/12/2024. © 2024 Nassos Triantafyllou / www.cyclingphotos.gr

Με το Θέρμο υπήρχε αρχικά μια παρανόηση, ως προς τις συμμετοχές και το αν ήταν ένα event ανοικτό σε όλους, ή μόνο για τον κόσμο της ναυτιλίας. Τι έγινε ακριβώς και τι ισχύει για τη Βυτίνα;

Όπως σου είπα, ο πρώιμος σχεδιασμός του Θέρμου ήταν για ένα πολύ κλειστό event, μια βόλτα περισσότερο, για 15-20 ανθρώπους της ναυτιλίας. Όταν λήφθηκε η απόφαση να μεγαλώσει το event, αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα της διαμονής, καθώς το Θέρμο διαθέτει μόνο δύο ξενοδοχεία. Οπότε δεν διαφημίσαμε πολύ τον αγώνα στην ελληνική ποδηλατική κοινότητα, αν και στο Αγρίνιο, σε απόσταση μόλις 20χλμ υπήρχαν πολλές επιλογές.

Στο εξωτερικό άλλωστε η διαμονή 50-60χλμ μακριά από έναν αγώνα είναι κάτι σύνηθες, και δεν θα μπορούσε άλλωστε να γίνεται διαφορετικά, όταν μιλάμε για events με 10 και 20 χιλιάδες συμμετοχές. Πλέον στη Βυτίνα δεν υπάρχει τέτοιο θέμα, υπάρχουν δεκάδες επιλογές διαμονής.

Οπότε ναι, ο αγώνας είναι ανοικτός για όλους, και, ναι μεν θέλουμε να κάνουμε ένα prime event για την παγκόσμια ναυτιλία από την οποία υπάρχει ήδη πολύ μεγάλη ανταπόκριση, καθώς υπάρχει πολύ μεγάλη ποδηλατική κοινότητα στο χώρο μας, όμως οι Έλληνες ποδηλάτες είναι εξίσου σημαντικοί για εμάς. Οι εγγραφές είναι ήδη σε εξέλιξη και πηγαίνουν πάρα πολύ καλά, με το 50% να προέρχεται από το εξωτερικό, ενώ θα έχουμε μια σειρά από δωρεάν παροχές που νομίζω ότι δεν τις συναντάει κανείς σε άλλους αγώνες.

Θα έχουμε δωρεάν μεταφορά από Αθήνα για Βυτίνα και πίσω, για όλο τον κόσμο και τα ποδήλατά του. Την Παρασκευή στις 10 το πρωί αναχώρηση, και την Κυριακή στις 13.00  δωρεάν επιστροφή. Το πούλμαν στο Θέρμο γέμισε, θα γεμίσει και στη Βυτίνα. Και έχουμε προβλέψει και δεύτερο πούλμαν να χρειαστεί. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για τους ανθρώπους που δεν θέλουν να πάρουν ποδήλατο ή δεν θέλουν να οδηγήσουν το αυτοκίνητό τους ή δεν έχουν καν αυτοκίνητο.

Δεύτερον: δεν θα έχουμε απλά δωρεάν τεχνική υποστήριξη από την TopCycles, η οποία θα είναι μαζί μας για δεύτερη χρονιά τόσο στο Expo αλλά και μέσα στον αγώνα, αλλά επιπλέον, συνεργάτες μας θα αναλάβουν να βγάλουν τα ποδήλατα από τις βαλίτσες αεροδρομίων, να τα στήσουν για τον αγώνα και να τα ξανατοποθετήσουν στις βαλίτσες μετά το τέλος. Αυτό δεν γίνεται πουθενά.

Στη διαδρομή θα υπάρχουν ίσως οι περισσότεροι σταθμοί τροφοδοσίας που έχεις δει σε αγώνα. Στο Θέρμο είχαμε 4 σταθμούς στο loop των 80χλμ, και στη Βυτίνα θα είμαστε ακόμα καλύτεροι σε αυτόν τον τομέα, με 6 σταθμούς στα 150 χλμ.

IG Cycling – Vitina2025 Camp, Βυτίνα, 6/10/2024. © 2024 Nassos Triantafyllou / www.nassostriantafyllou.gr

Στον τερματισμό στο Λιμποβίσι, στο χωριό του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, οι αθλητές θα έχουν την ευκαιρία να ξεκουραστούν, να γευτούν ντόπια ζυμαρικά με ντόπιες συνταγές και να δοκιμάσουν μία νέα μπύρα, φυσικά παγωμένη, την οποία θα ανακοινώσουμε τις επόμενες ημέρες και για την οποία είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι. Όλα αυτά δωρεάν.

Από το Λιμποβίσι θα έχουμε δωρεάν μεταφορά για όλους, με αναχωρήσεις των πούλμαν της διοργάνωσης ανά μία ώρα για τη Βυτίνα, όπου στην κεντρική πλατεία, και αφού έχουν τερματίσει όλοι και έχουν επιστρέψει με ασφάλεια, στις 19:00 θα πραγματοποιηθούν οι απονομές. Στην κεντρική πλατεία θα είναι και το Expo του αγώνα από την προηγούμενη ημέρα, με την τεχνική υποστήριξη, τις εγγραφές, το τεχνικό συνέδριο κλπ.

Είναι τεράστια η βοήθεια και η υποστήριξη του Δήμου Γορτυνίας και του Δήμου Τρίπολης σε όλη αυτή την προσπάθεια και τους ευχαριστούμε θερμά.

Ειδική μνεία θέλω να κάνω στα μετάλλια του αγώνα, τα οποία είναι σχεδιασμένα από τη σχολή αργυροχρυσοχοΐας της Στεμνίτσας, με την οποία έχουμε αναπτύξει μια καταπληκτική σχέση και οι μαθητές της οποίας δούλεψαν πάρα πολύ για αυτά. Είμαι βέβαιος ότι το μετάλλιό μας θα σας αρέσει πάρα πολύ!

Τα δε jerseys, στα οποία δίνουμε πολύ μεγάλη βαρύτητα, θα είναι και φέτος από την Castelli, το μοντέλο Aero 8, ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η εταιρία και το ίδιο που χρησιμοποιούν επαγγελματικές ομάδες. Μαζί με όλα όσα θα περιέχει το race pack (καπελάκι, παγούρι κλπ), περιλαμβάνονται στο πακέτο συμμετοχής, χωρίς καμία έξτρα χρέωση.

Ο σημαντικότερος όμως τομέας για εμάς είναι η ασφάλεια των αθλητών. Στον αγώνα της Βυτίνας θα υπάρχουν 4 ασθενοφόρα και ένα ακόμα ιδιωτικό αυτοκίνητο πρώτων βοηθειών. Δεν θα έκανα ποτέ αγώνα με λιγότερα από τόσα.

Ταυτόχρονα, έχουμε ήδη πραγματοποιήσει 2 training camps στη Βυτίνα, τον Οκτώβριο και το Δεκέμβριο, και θα πραγματοποιηθεί ένα ακόμα στις 8 Μαρτίου, ενώ τη Δευτέρα 10 Μαρτίου θα ακολουθήσει το επίσημο press conference του αγώνα στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία, όπως και πέρυσι.

Όπως καταλαβαίνεις, προσπαθούμε να μην αφήσουμε τίποτα στην τύχη και θέλουμε το event να έχει σε κάθε πτυχή του πραγματικό premium χαρακτήρα.»

IG Cycling – Vitina2025 Camp, Βυτίνα, 6/10/2024. © 2024 Nassos Triantafyllou / www.cyclingphotos.gr

Όλα αυτά προφανώς εκτοξεύουν το κόστος πραγματοποίησης του αγώνα και κάνουν την τιμή συμμετοχής να μοιάζει πολύ χαμηλή. Πώς μπορεί ένα τέτοιο event να είναι βιώσιμο;

Η υποστήριξη της Sokana και των υπολοίπων χορηγών είναι πολύ σημαντική, και χωρίς αυτές δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε αυτά που θέλουμε να κάνουμε. Όμως ο χαρακτήρας του αγώνα είναι κατά κύριο λόγο φιλανθρωπικός. Επικεντρωνόμαστε όπως είπα, στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο παροχών προς τον αθλητή, όμως η διοργάνωσή μας είναι μη κερδοσκοπική και όλα της τα έσοδα πηγαίνουν σε φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Επιπλέον, θα κάνουμε ειδικές καμπάνιες, ακόμα πιο εντατικά από πέρυσι, ώστε να ευαισθητοποιήσουμε τους συμμετέχοντες και τους σπόνσορες να συνεισφέρουν. Οι εκπρόσωποι των οργανισμών που θα υποστηρίξουμε θα είναι παρόντες και στο press conference για να παρουσιάσουν το έργο τους, αλλά και στον αγώνα.

Η φιλανθρωπική πλευρά των αγώνων μας λοιπόν, είναι πολύ σημαντική, πρέπει να δίνουμε πίσω στους ανθρώπους. Δυστυχώς αυτό στην Ελλάδα δεν είναι ανεπτυγμένο. Θα σου δώσω ένα παράδειγμα, για το πόσο πίσω είμαστε στην Ελλάδα. Έγινε αγώνας ποδηλασίας πρόπερσι στη Σιγκαπούρη, στον οποίο συγκεντρώθηκαν 500.000$ για φιλανθρωπικούς σκοπούς! Γιατί; Γιατί ο καθένας λέει, «υπάρχει καλός σκοπός, βάλε 50€». Αντιλαμβάνομαι φυσικά ότι οι οικονομικές συνθήκες στην Ελλάδα και τη Σιγκαπούρη δεν είναι οι ίδιες, όμως υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να συνεισφέρουν και εμείς θέλουμε να τους κινητοποιήσουμε.

Στο Θέρμο συγκεντρώσαμε μόλις 20.000€, από τις εγγραφές και από τους φορείς που συνεισέφεραν. Για μένα ο στόχος μου θα ήταν φέτος να ξεπεράσουμε το ποσό αυτό.  Δηλαδή, δεν μπορεί να γίνεται αγώνας με 100-200 άτομα στην Αγγλία και να μαζεύουν 30-50-100.000€ για φιλανθρωπικό σκοπό και εμείς να μη μπορούμε με 200 άτομα να μαζέψουμε 10-20 χιλιάδες. Πρέπει να αλλάξει αυτή η νοοτροπία.

Η διοργάνωσή μας επίσης είναι πάντα κοντά στο Σύλλογο “Ιωνάς”, τον οποίον αγαπάμε και υποστηρίζουμε όσο μπορούμε. Αξίζουν συγχαρητήρια σε αυτούς τους ανθρώπους για το πάθος και το έργο που πραγματοποιούν για την αποκατάσταση και βελτίωση της κινητικής κατάστασης Ατόμων με Αναπηρίες και την προετοιμασία των ατόμων αυτών για συμμετοχή τους σε αθλητικές διοργανώσεις.

Νιώθουμε πραγματικά τυχεροί και ευλογημένοι που μπορούμε και το κάνουμε γιατί μας αρέσει, και έχουμε τη δυνατότητα, χωρίς καμία ιδιοτέλεια, να προσφέρουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε στους φίλους μας και ταυτόχρονα να βοηθήσουμε οργανισμούς και ιδρύματα των οποίων το έργο χρειάζεται στήριξη.

Όλο αυτό το κάνουμε γιατί πραγματικά το γουστάρουμε. Το κάνουμε γιατί μας αρέσει να κάνουμε ποδήλατο, το κάνουμε γιατί μας αρέσει να είμαστε στη φύση, το κάνουμε γιατί μου αρέσει να κάνω ταξίδια και να κάνω ποδήλατο με φίλους. Δηλαδή αυτό για μένα είναι το καλύτερο. Να κάνεις ποδήλατο σε ένα φοβερό μέρος με φίλους και μετά να περνάς ωραία. Αυτό που κάνεις σαν παρέα, αυτό θέλουμε να το προσφέρουμε σε όλο τον κόσμο, στη ναυτιλία και γενικότερα. Δηλαδή να ζήσουν κάτι εξαιρετικό. Τι πιο ωραίο;»

Thermo2024 by IG Cycling, Thermo, Aitoloakarnania, 1/6/2024. © 2024 Nassos Triantafyllou / www.cyclingphotos.gr

Πρόκειται σαφώς για ένα φιλόδοξο σχέδιο, το οποίο όμως φαίνεται ότι έχει όλες τις προϋποθέσεις για να επιτύχει. Ένα passion project που για να έχει αποτέλεσμα απαιτεί ανθρώπους με μεράκι, γνώσεις και όρεξη για δουλειά.

Όλο αυτό το πράγμα το «τρέχαμε» μέχρι τώρα ουσιαστικά τρεις άνθρωποι. Ο Γιάννης Παπανικολάου, ο Γιώργης Μάγκος και εγώ. Τρεις άνθρωποι που έχουμε full time δουλειές, δεν είναι η δουλειά μας αυτή δηλαδή. Ο Γιάννης έχει το μαγαζί του και εγώ είμαι μάνατζερ στο γραφείο. Όλο το Θέρμο λοιπόν οργανωτικά βγήκε από εμάς τους τρεις, με την πολύτιμη βέβαια βοήθεια όλων των συνεργατών και εθελοντών που ενεπλάκησαν στον αγώνα. Εδώ και λίγες εβδομάδες είναι στην ομάδα μας και η Ινώ Παύλου, ένα έμπειρο στέλεχος αθλητικών διοργανώσεων, οπότε πλέον είμαστε τέσσερις. Τέσσερα άτομα, αυτό είναι.

Ιδιαίτερη μνεία και ευχαριστίες λοιπόν για τη δουλειά των συνεργατών μου, οι οποίοι βάζουν όλο τους το μεράκι και την ενέργειά τους στην IG Cycling, και αποδεικνύουν με τον πιο πειστικό τρόπο ότι αν πραγματικά θέλεις κάτι, μπορείς να το επιτύχεις!»

Με την IG Cycling να μπαίνει τόσο δυναμικά στη διοργάνωση ποδηλατικών αγώνων, φέρνοντας στην αγορά την αναμφισβήτητα τεράστια δυναμική της ελληνικής και της παγκόσμιας ναυτιλίας, μένει να μάθουμε ποια είναι τα σχέδια του Δημήτρη για το μέλλον.

Τόσο το Θέρμο, όσο και η Βυτίνα συνδέθηκαν με τα Ποσειδώνια, τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο, με την έννοια ότι επιλέξαμε το σαββατοκύριακο πριν την έκθεση, ώστε να διευκολύνουμε τους ποδηλάτες της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας να συμμετέχουν στους αγώνες. Τα Ποσειδώνια ξεκινούν πάντα την πρώτη Δευτέρα του Ιουνίου, οπότε το αμέσως προηγούμενο Σαββατοκύριακο θα γίνεται ο αγώνας μας.

Η σχέση μας λοιπόν με τα Ποσειδώνια, από το 2026 παίρνει επίσημη μορφή, καθώς η IG Cycling θα είναι στο εξής ο επίσημος διοργανωτής του “Posidonia Cycling Tour”, όπως θα λέγεται, ενός ποδηλατικού αγώνα που θα αποτελεί μέρος των παράλληλων αθλητικών διοργανώσεων που πλαισιώνουν αυτή τη μεγάλη γιορτή της ναυτιλίας.
Είμαστε ευγνώμονες για αυτή τη συνεργασία, η οποία θα μας δώσει τη δυνατότητα να αναδείξουμε ακόμα περισσότερο τη χώρα μας, σε μεγαλύτερη κλίμακα απ’ ό,τι το κάνουμε τώρα, διοργανώνοντας άλλο ένα premium event.

Σκοπός μας είναι η διοργάνωση ενός διεθνούς κύρους αγώνα και θεωρούμε ότι η συνεργασία με τα Ποσειδώνια θα μας διευκολύνει στην προσέλκυση χορηγών και συνεργατών, εμπλέκοντας ακόμα πιο ενεργά την παγκόσμια ναυτιλία στην ποδηλασία. Ήδη έχουμε στο μυαλό μας κάτι εντυπωσιακό για την τοποθεσία για το 2026, έχουμε ξεκινήσει να το δουλεύουμε και ίσως το ανακοινώσουμε στο press conference στις 10 Μαρτίου. Τα Ποσειδώνια μας εμπιστεύονται απόλυτα για τη διοργάνωση και εμείς θα προσπαθήσουμε να τους δώσουμε ό,τι καλύτερο έχει γίνει στην ποδηλασία μέχρι εκείνη τη στιγμή».

Κεντρική φωτογραφία: Thermo2024 by IG Cycling, Thermo, Aitoloakarnania, 1/6/2024. © 2024 Nassos Triantafyllou / www.cyclingphotos.gr

Εγγραφή

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε πρώτοι όλα τα νέα άρθρα μας!

Σεβόμαστε το χρόνο σας: 100% ποιοτικό υλικό, 0% spam


Περισσότερα άρθρα στο The Cycling Journal

Λόγια και εικόνες από την ποδηλασία στην Ελλάδα και στον κόσμο


Ακολουθήστε μας