Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε για ακόμα μια χρονιά ο Διεθνής Γύρος Ρόδου το τριήμερο 6-8 Μαρτίου.
Ο μοναδικός UCI 2.2 αγώνας που διοργανώνεται με συνέπεια την τελευταία τετραετία στη χώρα μας από τον Ροδήλιο Π.Ο. Ρόδου και την Sports Tours Hellas σε συνεργασία με την Rodos Cycling και την υποστήριξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Δ.Ο.Π.Α.Ρ. και του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, για ακόμα μια χρονιά προσέλκυσε μεγάλα ονόματα και ανερχόμενους αστέρες της διεθνούς ποδηλασίας δρόμου προσφέροντας έντονο θέαμα.
Οι αλλαγές από την περσινή στη φετινή εκδοχή του αγώνα, συντέλεσαν στην συνολική αύξηση του συντελεστή δυσκολίας από την πρώτη κιόλας μέρα.
Stage 1
Η εκκίνηση δόθηκε στο ιστορικό ποδηλατοδρόμιο της πόλης, με το πελοτόν να κινείται παραλιακά προς την Αφάντου και στη συνέχεια βορειοανατολικά προς τον Αρχάγγελο και τη Μαλώνα. Η νευρικότητα στο γκρουπ ήταν μεγάλη, ίσως λόγω του νεαρού της ηλικίας πολλών αναβατών, που πάσχιζαν να προωθηθούν στην κεφαλή του γκρουπ. Ως αποτέλεσμα, υπήρξαν από νωρίς πτώσεις με σοβαρούς τραυματισμούς και καταστροφές εξοπλισμού. Σε μια από τις επιθέσεις, ο Γιάννης Ηλιάδης (Ροδήλιος) κατάφερε να παρεισφρήσει στο ξεκόλλημα και μαζί με τους Patrik Tybor (Dukla Banska Bystrica) και Ken Levi Eikeland (Tosnberg Cycle Club) δούλεψε σκληρά, κάνοντας τη διαφορά από το πελοτόν να ξεπεράσει τα πέντε λεπτά πριν τη Μαλώνα.
Η ανάβαση αμέσως μετά τη Μαλώνα, με κλίσεις που συχνά άγγιζαν το 8%, έσπασε στιγμιαία το πελοτόν για να ενωθεί αργότερα καθώς έβγαινε στις βόρειες ακτές του νησιού.
Το σιρκουί των 19χλμ στα Μαριτσά παρέμεινε σαν κλείσιμο του εταπ, προσθέτοντας όμως ακόμα έναν γύρο στην περσινή, ήδη δύσκολη εκδοχή.
Αναμφίβολα, το ταχύτατο πέρασμα 160 αθλητών από το πλακόστρωτο καλντερίμι του χωριού είναι ένα εντυπωσιακό θέαμα και οι κάτοικοι φροντίζουν κάθε χρόνο να το διανθίσουν με επευφημίες και χειροκροτήματα.
Η έντονη βροχόπτωση της προηγούμενης ημέρας όμως, είχε προκαλέσει αρκετές συζητήσεις σχετικά με την ακεραιότητα των αγωνιζόμενων σε ένα τόσο σφιχτό σιρκουί, με γρήγορες στροφές σε στενούς δρόμους και με ένα μπαζωμένο ρέμα πάντα εκεί, γεμάτο νερό και βρύα, να περιμένει να αρπάξει τους τροχούς των πιο νευρικών και πιο απρόσεκτων. Και τα κατάφερε. Τουλάχιστον δυο φορές από τις τέσσερις που το κουρασμένο πελοτόν διέσχισε το ρέμα, κορμιά έπεσαν στο νερό.
Επίσης, σε μια γρήγορη αριστερή στροφή, η υγρασία και οι φερτές ύλες έκαναν το θαύμα τους. Μερικοί αναβάτες βρέθηκαν να πασχίζουν να κρατήσουν όρθια τα ποδήλατα μέσα στα χωράφια. Τέτοια ήταν η ορμή με την οποία έχασαν τη στροφή και μπήκαν στο χώμα, που αντί να κάνουν αναστροφή, ξεκαβάλησαν και έτρεξαν μέχρι την επόμενη καμπή του δρόμου.
Εν τω μεταξύ, ο ρυθμός μπροστά συνέχιζε αμείωτος. Στα στενά σημεία, οι αθλητές σε μονή σειρά πάλευαν να μείνουν ενωμένοι και στον κεντρικό, φαρδύ δρόμο, όλοι στριμώχνονταν για να βρεθούν κοντά στην κορυφή, όπου οι Joker Fuel of Norway και Uno-X Norwegian Development Team έδιναν έναν φρενήρη ρυθμό. Σύντομα η επίθεση των τριών αναχαιτίστηκε, με τον Ηλιάδη να έχει συλλέξει πολύτιμους πόντους στα σπριντ ευθείας και ανάβασης, αλλά να χάνει την πρωτιά από τον Tybor.
Η τελευταία πτώση του αγώνα έγινε σχεδόν δέκα χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό και περιλάμβανε δύο Έλληνες. Τον Χάρη Καστραντά με τα χρώματα της εθνικής ομάδας και τον Τάκη Χριστόπουλο, με τα χρώματα της Asker CX.
Έγιναν πολλές επιθέσεις στα τελευταία πέντε χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό, με τον Πολυχρόνη Τζωρτζάκη (Greek National Team) να βρίσκεται μέσα στις προσπάθειες.
Καμία δεν στέφθηκε με επιτυχία, αφού ο 19χρονος Søren Wærenskjold (Joker Fuel of Norway) κατάφερε να βρεθεί σε θέση βολής μέσα από το πελοτον και να πάρει τη νίκη μπροστά από τον Christian Koch (Lotto – Kern Haus).
Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Fridtjof Røinås (τέταρτος στο Rhodes Grand Prix λιγες μέρες νωρίτερα), κάνοντας το 1-3 για τη Joker. Το κοντέρ είχε γράψει 149 χιλιόμετρα με 39,1 χλμ/ώρα μέση ταχύτητα. Ήταν μια γρήγορη μέρα στο νησί.
Stage 2
Η δεύτερη μέρα στον Γύρο περιλάμβανε λίγο λιγότερα υψομετρικά στα 156 -θεωρητικά- χιλιόμετρα της διαδρομής. Στην πράξη γράφτηκαν 147 χιλιόμετρα μαζί με την προεκκίνηση και 1550 μέτρα υψομετρικής διαφοράς σε 3:28 ώρες αγώνα.
Παίρνοντας εκκίνηση μπροστά από το άγαλμα του Διαγόρα, το πελοτόν κινήθηκε προς την Καλαβάρδα για να ανέβει δύο φορές από Σαλάκο προς Απόλλωνα, σε ένα σιρκουί που χαλάρωνε μόνο στη διάρκεια της ανάβασης. Ακόμα και από τα σημεία της τροφοδοσίας το πελοτόν περνούσε με ιλιγγιώδη ταχύτητα, αφήνοντας πολλούς να ψάχνουν για ένα μπουκάλι νερό.
Η ομάδα του Ροδήλιου ήταν δραστήρια από την αρχή της κούρσας, προσπαθώντας να ελέγξει το γκρουπ και να βάλει στον Γιάννη Ηλιάδη σε θέση διεκδίκησης της φανέλας των σπριντ ευθείας. Ο Γιάννης δεν κατάφερε να βρεθεί στις πρώτες θέσεις όταν άνοιξε το σπριντ, όμως 20 χιλιόμετρα αργότερα, πέρασε τρίτος από το πρώτο KOM της ημέρας, βάζοντας λίγους ακόμη πόντους στη συλλογή του.
Μετά από 03:15 ώρες στο δύσκολο τερέν της ενδοχώρας, το πελοτόν ή μάλλον ό,τι είχε απομείνει από αυτό, βγήκε ξανά στον βόρειο παραλιακό του νησιού και κινήθηκε ταχύτατα προς το Παραδείσι, για έναν γρήγορο τερματισμό όπου δεν έλειψαν οι πτώσεις.
Τη νίκη πήρε ο 23χρονος Erlend Blikra της Uno X, νικητής του Rhodes Grand Prix, αφήνοντας δεύτερο τον Alan Banaszek (Mazowsze) και τρίτο τον νικητή της πρώτης μέρας, Søren Wærenskjold.
Μετά από δύο ημέρες, πάνω από 20 αθλητές είχαν εγκαταλείψει την κούρσα. Ο Ηλιάδης βρέθηκε στην τέταρτη θέση των σπριντ ανάβασης ενώ ο Tybor, φορμαρισμένος από την επταήμερη Tropicale Amissa Bongo όπου αγωνίστηκε τον Ιανουάριο, κράτησε την πρωτοπορία.
Stage 3